استراتژی های اساسی وجود دارد که می دانیم به غنی سازی رشد زبان در کودکان خردسال کمک می کند.

به عنوان مثال، ما می دانیم که مهم است که وقتی فرزندتان در تلاش برای برقراری ارتباط است، واقعاً گوش دهید، چه از طریق گفتار یا حرکات.

ما می دانیم که مهم است که در مورد زمان منظم برای برقراری ارتباط انفرادی با کودک خود داشته باشید.

همچنین مهم است که در سطح کودک خود قرار بگیرید، با آنها روبرو شوید و به آنچه در آن زمان توجه او را جلب می کند توجه کنید، خواه یک اسباب بازی، یک کتاب یا یک بانو.

همچنین مهم است که اجازه دهید فرزندتان قبل از پاسخ دادن، ارتباط خود را به پایان برساند.

همه اینها استراتژی های خوبی هستند که به شما در رشد زبان و شناختی کودک کمک می کنند.

هنگامی که به تعامل با کودکان خردسال فکر می کنیم، مهم است که ارتباط خود را حول فعالیت ها یا تجربیاتی که برای کودک معنادار هستند ایجاد کنید.

هرچه بیشتر در مورد چیزی هیجان زده شوند، می توانید تعامل بیشتری در مورد رویداد در دست ایجاد کنید.

در گفتار و کاردرمانی یاشام ما اغلب فهرستی از علاقه را برای مشتریان جوان خود تکمیل می کنیم.

ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که در هر جلسه تجربیاتی با علاقه بالا ایجاد می‌کنیم.

برای خانواده ها مهم است که بدانند انگیزه برای پیشرفت چقدر مهم است.

گاهی اوقات والدین فعالیت‌ها یا اسباب‌بازی‌هایی را به فرزندشان می‌دهند تا زمانی که ما غذا درست می‌کنیم یا لباس‌های شسته شده می‌گذاریم، خودشان را مشغول کنند.

این قابل درک است. با این حال، اگر عمداً در هیجان یا علاقه به فعالیت‌های مورد علاقه‌شان در طول روز به کودکان خود نپیوندیم، می‌توانیم مهم‌ترین فرصت‌ها را برای غنی‌سازی زبان از دست بدهیم.

این چه ربطی به حیوانات دارد؟

بیشتر از چیزی که تصور می کنید بیشتر کودکان به حیوانات علاقه زیادی دارند.

در واقع، تحقیقات نشان داده است که کودکان خردسال تماشا یا بازی با حیوانات را به بازی با سایر فعالیت های مورد علاقه ترجیح می دهند.

در مجموع، این نتایج نشان می‌دهد که کودکان خردسال در مقایسه با اسباب‌بازی‌ها، حتی زمانی که حیوانات حرکت نمی‌کنند و نمی‌توان آنها را لمس کرد، علاقه زیادی به حیوانات زنده دارند.

علاوه بر این، والدین آنها با صحبت کردن در مورد آنها، اشاره به آنها و پرسیدن سؤالات به آنها کمک می کنند تا تعاملات را بیشتر به سمت حیوانات هدایت کنند.

و همانطور که نویسندگان بیان کردند، ممکن است افراد این نتایج را شگفت‌انگیز بدانند، زیرا آنها پیشنهاد می‌کنند که کودکان مارها و عنکبوت‌ها را به گروهی از اسباب‌بازی‌های بسیار جذاب ترجیح می‌دهند. (LoBue, 2014)

بنابراین خانواده ها باید از این دانش برای  فعالیت های غنی سازی زبان استفاده کنند و حیوانات یک نقطه کانونی عالی هستند.

کودکان زبان را از طریق تعاملات رفت و برگشت با والدین و دیگر بزرگسالان مهم زندگی خود درونی می کنند.

وقتی کودک به چیزی علاقه نشان می دهد، چه از طریق یک اشاره، یک صدا یا یک کلمه، پاسخ های والدین بازخوردی را ارائه می دهد که یادگیری زبان را در مراحل اولیه تقویت و تشویق می کند. از آنجایی که می دانیم کودکان بسیار به سمت حیوانات گرایش دارند، می توانیم از این دانش برای ایجاد فرصت های بهینه برای تقویت ارتباطات استفاده کنیم.

آیا حیوان خانگی داری؟ عالی! شما می توانید حیوان خانگی خود را توصیف کنید، از طریق روال غذا دادن به حیوان خانگی خود صحبت کنید، در مورد اینکه حیوان خانگی شما دوست دارد کجا بخوابد و حیوان خانگی شما چه اسباب بازی هایی را دوست دارد صحبت کنید.

شما با علاقه فرزندتان به آن ملحق می‌شوید و هر کاری که او در مورد حیوان خانگی شما انجام می‌دهد، نظر می‌دهد یا آن را گسترش می‌دهد.

بنابراین اگر کودک شما سگ را نوازش می‌کند، این رویداد را اینگونه توصیف می‌کنید: «شما پشت چیپر را نوازش می‌کنید. او آن را دوست دارد. او خیلی خوشحال به نظر می رسد! دمش را تکان می دهد! سگ ها وقتی خوشحال هستند دمشان را تکان می دهند!»

البته، شما محدود به حیوانات خانگی نیستید، اما اگر یکی از آنها را داشته باشید، آنها یک انتخاب واضح هستند.

اما می توانید از باغ وحش دیدن کنید یا از حیوان خانگی همسایه دیدن کنید. یا از پارک هایی دیدن کنید که در آن تعداد زیادی سنجاب یا خرگوش مشاهده کرده اید.

نکته کلیدی این است که آماده باشید تا عمداً به هر علاقه ای که فرزندتان به حیوانات نشان می دهد پاسخ دهید.

استفاده از حیوانات برای رشد زبان ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کند، زیرا به احتمال زیاد او هنوز هم ممکن است به سمت حیوانات کشیده شود.

تعاملات مبتنی بر کودک بهترین فرصت ها را برای رشد زبان فراهم می کند زیرا بزرگسالان به علایق خود به خودی طبیعی کودک می پیوندند.

البته، ایده اصلی این است که به دنبال فرصت هایی برای پیوستن به فرزند خود در فعالیت های با علاقه باشید و سپس تعامل و یادگیری زبان را در اطراف آن تجربه تقویت کنید.

حیوانات تنها یک راه عالی برای بهره بردن از علاقه کودک هستند.

اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و فعالیت‌های ترجیحی همگی فرصت‌های خوبی برای غنی‌سازی زبان فراهم می‌کنند.