گفتار درمانی آذربایجان

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 30 سال است باشماییم.
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

رویکرد کاربردی:

در این رویکرد در جلسات درمانی بر روی ارتباطات واقعی و عملی تاکید می شود و درمانگران در موقعیت های عملی و کاربردی جهت افزایش و تسهیل ارتباط به کودک کمک می کنند.

خلق موقعیت ارتباطی بین افراد، ادامه دادن راهنماییها به کودک با در نظر گرفتن علاقه های او و تمرین در محیط واقعی کودک از ضروریات جلسات درمانی در این رویکرد است.

رویکرد شرطی سازی عامل:

در این رویکرد روی یادگیرنده، مداخله ی آموزشی و درمانی انجام می گیرد به اسم رویکرد آموزش مستقیم نیز معروف می باشد.

شکل دهی در رویکرد شرطی سازی:

گاهی یک مفهوم به دلیل پیچیدگی، در مفاهیم و اطلاعات کودک وجود ندارد در این حالت از شکل دهی استفاده می نماییم. به این صورت که ابتدا درمانگر پاداش را در مقابل پاسخهایی از کودک که شباهت بسیار کمی با پاسخ موردنظر دارند، ارایه می دهدو این عمل بارها و بارها تکرار می شود و هربار درمانگر رفتارهایی را تقویت می کند که شباهت بیشتری با رفتار هدف دارند و به این طریق به زبان آموزی کودک کمک می کنند.


مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی

دکترای گفتاردرمانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز

راههای تماس:

04133376035