گفتار درمانی آذربایجان

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 30 سال است باشماییم.
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

کودکان چگونه حرف زدن را یاد می گیرند؟

 

کودکان یاد می گیرند وقتی در تمام ارتباطات عادی و روزمره که در ساعات بیداری تجربه می کنند ، شرکت کنند.

 کیفیت و کمیت تجربه زبانی آنها بر میزان پیشرفت کودکان و دامنه دانش و مهارتهای زبانی آنها تأثیر می گذارد [35-37].

برای گفتگو ، کودکان باید بر طیف وسیعی از دانش و مهارت تسلط داشته باشند و اینها را می توان در چهار عنوان ، ارتباطات ، واژگان ، دستور زبان و گفتار در نظر گرفت.

یادگیری ارتباط داشتن

کودک شیرخوار معمولی پایه های یادگیری گفتگو را در سال اول زندگی می گذارد.

در چند ماه اول ، نوزادان می آموزند که برقراری ارتباط سرگرم کننده است و هنگام برقراری ارتباط ، توجه کامل شخص دیگر ، کودک یا بزرگسال را به خود جلب می کنند.

آنها این را از اولین لبخند زدن در حدود شش هفتگی یاد می گیرند.

 وقتی کسی به نوزادی نگاه می کند و با او صحبت می کند ، او معمولاً نگاه می کند و لبخند می زند.

 بعداً ، وقتی با هم صحبت می کنیم ، معمولاً به شخصی که با ما صحبت می کند نگاه می کنیم ، یعنی ارتباط چشمی برقرار می کنیم - نگاه می کنیم و گوش می دهیم.

. بچه ها معمولاً در سن 7 یا 8 ماهگی ، وقتی مشغول بازی های بابلی هستند ، مهارت نوبت گیری را نشان می دهند.

کودک ساکت است و نگاه می کند در حالی که شریک ارتباطی آنها با آنها سرگرم می شود یا با آنها صحبت می کند و سپس او نوبت می گیرد و در جواب زمزمه می کند ، غرغر می کند.

ما به روش های مختلفی ارتباط برقرار می کنیم ، به عنوان مثال از حالت های صورت ، تن صدا و حرکات استفاده می کنیم.

اگر می خواهند ارتباط خوبی برقرار کنند ، نوزادان باید یاد بگیرند که همه اینها را تفسیر کنند و از آنها استفاده کنند.

بیشتر نوزادان قبل از استفاده از کلمات از حرکات برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

 آنها اشاره می کنند تا بگویند "نگاه کن" یا "آن چیست؟"

 آنها "خداحافظ" را تکان می دهند و دستهایشان را بالا می گیرند تا بگویند "لطفاً مرا بلند کن".

این یک مرحله طبیعی است ، زمانی که قبل از اینکه کودک کلمه را بگوید از حرکات استفاده می شود.

 نوزادان با استفاده از حرکات یاد می گیرند که می توانند بر رفتار اطرافیان در دنیای خود تأثیر بگذارند.

این مهارت های غیرکلامی - لبخند زدن ، تماس چشمی ، چرخش ، حالت های چهره ، تن صدا ، حرکات - همه جنبه های مهم ارتباطی است که باید در هنگام حرکت کودک به سمت صحبت کردن تسلط یابد.

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz