گفتار درمانی آذربایجان

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 30 سال است باشماییم.
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی

عوامل موثر در اختلالات زبانی کودکان:

1- عقب ماندگی ذهنی:

کودکان عقب مانده ی ذهنی زبان آموزی را دیرتر از هم سن وسالان خود آغاز می کنند و گفتارشان پس از ظهور غالبا ناقص است (چه از نظر تلفظی و چه از نظر فرمول بندی و یا دستور زبان). این افراد از برنامه های آموزش و پرورش،نمی توانند استفاده نمایند و در سازگاری اجتماعی و تطابق محدودیت دارند. این کودکان در مقایسه با کودکان عادی از درک مفاهیم، قدرت استدلال، قضاوت و میزان توجه و تمرکز کمتری دارند.

2- صدمات وارده به سیستم اعصاب مرکزی:

این صدمات به دو صورت عمل می کند 1- صدماتی که بصورت مستقیم به سیستم اعصاب مرکزی وارد می شود و سبب اختلالات گفتار وزبان می گردد. مانند فلج مغزی و صرع . 2- بصورت غیر مستقیم مثلا در اثر اختلالات غدد درون ریز و یا مشکلات متابولیکی.

3- ناشنوایی یا کم شنوایی:

شنوایی کیفیت، زیر وبمی، بلندی، سرعت، صحت، آهنگ و روانی گفتار را تحت تاثیر قرار می دهد. در این اختلال سن ابتلا به این عارضه از عوامل مهم تشخیصی و درمانی می باشد ابتلا به این عارضه قبل از سن 8 سالگی باعث اختلالاتی در آواسازی، تلفظ و روانی گفتار می گردد. دسته ی دیگر کودکانی هستند که در سنین زبان آموزی و از بدو تولد دارای اختلالات شنوایی هستند که علاوه بر مشکلات گروه قبلی در زمینه ی شناخت و مفاهیم نیز مشکلات قابل توجهی خواهند داشت.

4- مشکلات عاطفی روانی:

احساس امنیت و آسایش روانی نیز از فاکتور های مهم در یادگیری گفتار و زبان می باشد که در صورت اختلال می تواند باعث کندی در رشد گفتار وزبان گردد.

5- کمبود محرکات محیطی:

برای یادگیری گفتار وزبان علاوه بر توانایی بالقوه ی وجود بشر به محیط سرشار از تحریکات گفتاری و زبانی نیز نیازمند هستیم.

6- زبان پریشی کودک:

این اختلال در اثر ایجاد ضایعه در مناطق زبانی در سنین قبل از زبان آموزی به وجود می آید. این کودکان در گفتار، زبان و یادگیری دچار مشکلات جدی می شوند.


مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی

دکترای گفتاردرمانی از دانشگاه تبریز

راههای تماس:

04133376035


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی