ده استراتژی ارتباطی در بیماران آفازی
آموزش در مورد اشکال مختلف آفازی و استراتژی های ارتباطی ضروری و مهم است.
هدف این است که به مراجعان وسیله ای برای بیان خود ارائه دهند.
جدا از صبر و شفقت در کار با مراجعان آفازی:
به یاد داشته باشید که کمبود زبان به معنای کمبود هوش نیست.
هنگام صحبت با مراجعان ، در چشمانش بنگرید. آرام صحبت کنید و کلمات مهم را تکرار کنید.
در هنگام برقراری ارتباط از سر و صدا و مزاحمت های دیگر خودداری کنید.
صدای خود را در حجم نرمال نگه دارید.
فرد را به نوشتن ، ترسیم یا اشاره به خواسته های خود ترغیب کنید.
ابتدا موضوع مورد نظر را شناسایی کنید و سپس سعی کنید پیام را درک کنید.
صبور باشید و منتظر پاسخ مراجع خود باشید
به یاد داشته باشید که مراجعان حق دارند ناامید شوند ، و تصمیم می گیرند که آیا با یک مکالمه / فعالیت ادامه دهند یا آن را برای بعد بگذارند.
از سوالات کلامی و نوشتاری بله / خیر استفاده کنید.
توجه داشته باشید که مراجعان مسن مبتلا به آفازی ممکن است در بلع مشکل داشته باشند.
مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز
راههای تماس:
04133368657
04133376035