گفتاردرمانی آذربایجان (آذربایجان گفتاردرمانی)

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 18 سال است باشماییم.

گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

طبقه بندی موضوعی

تصاویر کامپیوتری:

در بیشتر برنامه های آموزشی این سیستم کاربرد وسیعی دارد. تصاویر کامپیوتری، نقاشی های خطی واضح، خیلی ساده و تجزیه ناپذیری هستند که نمایانگر طیف وسیعی از اشیا، فعالیت ها، عواطف و غیره می باشند در ابتدای کار تصاویر در یک سطح ساده اما کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. به کودک آموزش می دهیم که به تصاویر اشاره نماید و تصویر متناسب با نیازش را نشان دهد. هنگامی که کودک با تعدادی از این تصاویر آشنا شد، می تواند آنها را همراه خود مثلا به صورت یک کتابچه داشته باشد و با استفاده از آنها نیاز هایش را بیان نماید. کودک تدریجا دامنه ی واژگان تصویری خود را افزایش داده و بوسیله ی آن نیازهای خود را مطرح نموده و ارتباط برقرار می نماید. امروزه این تصاویر به صورت کتابچه های تصویری و نرم افزار های کامپیوتری به شکل گسترده ای در دسترس هستند. این تصاویر به گونه ای هستند که به وسیله ی تمام افراد درک می شوند و به آموزش پیچیده نیاز ندارند و کافی است که فرد فقط به آن تصویر اشاره نماید و کودکانی که مهارت های شناختی پایینی دارند می توانند توسط این شیوه ی تصویری ارتباط موثری را به یک روش ساده برقرار نمایند (آورییر، برستن و بروستنگ، 2000).



دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:


09146590651

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی