گفتاردرمانی آذربایجان (آذربایجان گفتاردرمانی)

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 18 سال است باشماییم.

گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

طبقه بندی موضوعی

نظریه ی درک متقابل_ سازماندهی مجدد:

             این تئوری مشکلات ارتباطی و اجتماعی افراد اتیسم را با مبنا قرار دادن تاخیر یا نقص در همدلی[1] توصیف می نماید و جنبه های قوی فرد را با مبنا قرار دادن مهارت بی عیب و عالی در طبقه بندی توصیف می نماید (بارون کوهن2003). مطابق با این نظر، اکثریت انسانها با توانایی درک متقابل، به آسانی وضعیت ذهنی خود یا فرد دیگر را درکمی کنند. شناخت وضعیت ذهنی به وجود یک خصیصه (در این ویژگی عاملی از وضعیت ذهنی که قابل مشاهده نیست مد نظر قرار می گیرد) ویا شناخت مجدد (به عنوان مثال وضعیت ذهنی، نشانه ایی را از خود دربیان وضعیتی، صورتی و یا آوایی بروز می دهد) نیازدارد. فراموشی [2] دومین جزء درک متقابل می باشد. پاسخ، عکس العمل عاطفی مناسب با عواطف و تفکرات فرد دیگر را در خود دارد که درک متقابل عاطفی[3] می باشد (دیویس[4]،1994). در ضریب همدلی، پاسخنامه ایی توسط فرد بزرگسال در مورد وضعیت خود و توسط سرپرست در مورد وضعیت کودکان پر می شود. به وسیله ی این پرسشنامه، درک متقابل شناختی و عاطفی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این مقیاس کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم، نمره ی کمتری را نسبت به گروه کنترل به دست می آورند. نظریه ی درک متقابل_ سازماندهی مجدد در مورد کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم، هم پایین تر از میانگین بودن درک متقابل را شرح می دهد و هم بالا بودن آنها در سازماندهی مجدد را توضیح می دهد و ادعا می کند که کودکان اتیسم در این مهارت در حد میانگین و یا بالاتر از آن هستند. این اختلاف بین ضریب درک متقابل و سازماندهی مجدد وضعیت رشد کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم را نشان می دهد. برای درک بهتر این تئوری سازماندهی مجدد شرح داده می شود. سازماندهی مجدد به سیستمهای تجزیه تحلیل و ترکیب تقسیم می شود و می تواند هر نوع سیستمی باشد. هر سیستمی دارای اصول خاص خود است و هنگام سازمانبندی باید قوانین حاکم بر سیستم را شناسایی نماییم و متوجه شویم که آن سیستم چگونه رفتار می کند(بارون کوهن، هوکسترا[5]، کینک مییر[6] و ویلرایت[7]، 2006). تعدادی از سیستم های عمده عبارتند از: سیستم های قابل جمع آوری[8]مانند تمایز مابین انواع سنگ ها، سیستم های مکانیکی[9] مانند یک ضبط کننده ی ویدیویی، سیستم های عددی[10] مانند ساعت رو میزی، سیستم های انتزاعی[11] مانند نحو زبان، سیستم های طبیعی[12] مانند الگوی امواج، سیستم های اجتماعی [13]مانند مدیریت سلسله مراتبی و سیستم های حرکتی[14].


[1] -Empathy

[2] -Missing

[3] - Affective Empathy

[4]- Davis

[5] - Hoekstra,

[6] - Knickmeyer

[7]-.Wheelwright

[8] - Collectible systems

[9] - Mechanical systems

[10] - Numerical sysetms

[11]- Abstract systems

[12]- Natural system

[13]- Social systems

[14] - Motoric systems


دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:

09146590651


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی