گفتار درمانی آذربایجان

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 30 سال است باشماییم.
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی

آزمون غربالگری اختلالات نافذ رشدی[1]:

            یک وسیله ی غربالگری می باشد که در موقعیت های مختلف به کار می رود. مرحله یک برای موقعیت نگهداری، مرحله ی دو برای اختلالات رشدی، مرحله ی سه برای موقعیت کلینیکی این کودکان کاربرد دارد. از این چک لیست برای بررسی جنبه های عمده ی اختلال عملکردی استفاده می شود و اختلال طیف اتیسم با گزارش والدین شناسایی می گردد. این ابزار برای غربالگری و سنجش توسطوالدین طراحی شده است . دارای توصیفات کلینیکی کامل از علایم اولیه ی اتیسم نیست ولی می تواند نشانه های گزارش شده توسط والدین برای تشخیص های بعدی کلینیکی را منعکس نماید.

خ- نمایه ی(نمودار) تجدید نظر شده ی آموزش روانی[2]:

            این آزمون، رویکرد رشدی، برای ارزیابی اختلالات طیف اتیسم دارد و دارای مجموعه ای از رفتارها و مهارت ها، برای شناسایی الگو های یادگیری می باشد. این آزمون برای کودکان شش ماهه تا هفت ساله طراحی گردیده است و اطلاعاتی را در حیطه های توانایی تقلید، درک، حرکات ظریف، حرکات درشت، همانگی چشم و دست، عملکرد شناختی وجنبه ی شناختی کلامی دارد. درجه ناهنجاری در عواطف، بازی، علایق، پاسخهای حسی و زبان به وسیله ی این نمایه نشان داده می شود.

ج- نمایه ی آموزش روانی نوجوانان و بزرگسالان[3]:

   این ابزار برای نوجوانان و بزرگسالان طراحی شده است و از اصولی مانند ابزار بالا پیروی می کند


[1]-Pervasive Developmental Disorder Screening Test (PDDST)

[2] -Psychoeducational Profile –Revised (PEP_R)

[3] -Adolescent and Adult Psychoeducational Profile(AAPEP)

دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:

09146590651

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی