گفتاردرمانی آذربایجان (آذربایجان گفتاردرمانی)

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 18 سال است باشماییم.

گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

طبقه بندی موضوعی

  بهبود عملکرد تکنیک ها و شیوه ها

 

تمام مواردی  که به بهبودی عملکرد فرد کمک میکند  باید توضیح داده شود و مورد توجه  قرار گیرند  این ها عبارتند از :

 

1.      یک محیط آرام  که در آن عوامل  حواس پرتی در حداقل باشد .

 

1.      بکار بردن  اشارات ،ژست ها ، بیان حفره ای و  حرکات چشم بعنوان  اشارات  بصری دیگر

 

2.      بکار بردن  کلمات گوش بده  ، نگاه کن برای  گرفتن  توجه کودک  برای جیزی که میخواهیم به او نشان دهیم .

 

3.      از لحاظ بدنی کودک را  بطرف بزرگسال  بچرخانیم .

 

      5. به ارتباط موفق او  بلافاصله جایزه میدهیم  و با حالات چهره ای او را  تمجید میکنیم  چون   کودک  به وضعیت فعلی  خیلی وابسته است .

 

.6انجام دادن موفق کارها  باعث  افزایش  انگیزه  میگردد  و حتی  اگر کارگر ساده ای باشد  و در ابتدا فعالیت ها  خیلی کوتاه  باشد  و پاداش قابل دیدن باشد

 

وقتیکه  کودک کاری را انجام میدهد  و با پاداش  مواجه میشود او در پاسخ های  بعدی  بطور مناسب تری  به  انتقادات و تشویقات  پاسخ خواهد داد  که  این یک تأثیر غیر مستقیم قوی در سایر موقعیتها دارد .  بدون  استثنا  کودکان می خواهند  که بزرگسالان را از خود خشنود نمایند .  واین مورد تأثیرش  این است که کودک را در محیط های مختلف آسانتر

 

میتوانیم کنترل نماییم .  مثلأ در محیط خانه ، کلینک ومحیط همسالان   با بهبود همکاری  ارزیابی ودرمان  مشکلات زبانی  آسانتر انجام میشود . بیشتر کودکان  1یا2 کار را در جلسه ی اولیه انجام می دهند  اگر چه ممکن است ضروری باشد  که همه ی  تکنیکهای ذکر شده  در بالا را برای  مسهیل بکار ببریم . (Casey )


دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:


09146590651

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی