گفتار درمانی آذربایجان

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 30 سال است باشماییم.
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی

خصوصیات دیگر و علایم اولیه ی اتیسم:

- حساسیت بیش از حد یا کمتر از حد معمول در حواس بینایی، شنیداری، بویایی، لمس و درد

- آسیب های حسی

              گروهی از محققان گزارش نموده اند که کودکان اتیستیک در جهت یابی شنیداری مشکل دارند اما معمولا این نقص تحت عنوان ناتوانی در جهت یابی اجتماعی بررسی می گردد. همچنین در شناسایی مفاهیم، از روی بو و مزه ی آنها آسیب دارند. تحقیقات دیگر نقص در حس بساوایی را نیز گزارش نموده اند. در مجموع یافته ها نشان می دهند که حسهای عمده و پردازشهای چند حسی در این اختلال تحت تاثیر قرار می گیرد و اختلال عملکردی حواس از علایم عمومی این اختلال می باشد (هوگس، 2007).

- فعالیت بیش از حد بدنی یا انفعالی بودن بیش از حد

- اندازه ی سر:

دور سر در سن یک سالگی طبیعی می باشد اما در سن 30 ماهگی 27 درصد بزرگتر از حالت طبیعی بوده و در سن 5 سالگی مجددا طبیعی می شود. بیشترمطالعات افزایش بیش از حد دور سر، قد و وزن را در دوسال اول زندگی در کودکان اتیسم گزارش نموده اند (هوگس، 2007).

- به نظر ناشنوا بودن

-ممکن است در آغوش گرفته شدن را دوست نداشته باشند وبرعکس

-نشان دادن غیر عادی عواطف مانند خنده ی بی دلیل

- الگوهای متفاوت رشد شناختی و حرکتی

-آسیب های حرکتی:

              هماهنگی حرکتی و عملکرد اجرایی غیر عادی است اما درک حرکتی عمومی آسیب ندیده است. محققان دیگر نیز به این نتیجه رسیده اند که این کودکان آسیب درکی- حرکتی دارند اما ضعف شناختی علت مشکل نمی باشد. در این کودکان کنترل حرکتی ضعیف در مهارتهای ظریف، همراه با نقص برنامه ریزی مشاهده می شود(هوگس، 2007). کودکان اتیسم رشد حرکتی متناسب با سن تقویمی ندارند و در آن واحد نمی توانند بیش از یک فعالیت حرکتی را انجام بدهند این کودکان در برنامه ریزی الگوهای حرکتی مشکل دارند (مک نیل[1]، 1992).

-مشکل در خوابیدن



[1]-Mc Neill

دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:

09146590651

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی