گفتاردرمانی آذربایجان (آذربایجان گفتاردرمانی)

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 18 سال است باشماییم.

گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

تقسیم بندی راهنمای بین المللی طبقه بندی بیماری ها (ویرایش دهم[1]) مشخصات اصلی اختلال طیف اتیسم را: الف- تخریب کیفی در تعامل اجتماعی ب- تخریب کیفی در برقراری رابطه ج- الگوهای محدود، تکراری و کلیشه ای در رفتار، علایق و فعالیتها می داند و در علایم اتیسم به الف- آسیب ارتباطی ب- الگو های فعالیتی، علاقه ای و رفتاری کلیشه ای، تکراری و محدود ج- عملکرد غیر عادی و یا تاخیری دریکی ازجنبه های زیر قبل از سه سالگی الف- تعامل اجتماعی ب- زبان به کاربرده شده در ارتباط اجتماعی و ج- بازی تخیلی اشاره می کند (انجمن روانپزشکان آمریکا[2]، 2000). در منابع گفتار درمانی علایم مربوط به اختلالات طیف اتیسم به صورت نقص و یا عدم وجود یکی از مهارت های زیر ذکر گردیده است: الف- عکس العمل به تعاملات اجتماعی ب- عکس العمل به صورت خنده ج- تبادل عاطفی ح- تثبیت تماس چشمی در طی تعامل خ- تقلید فعالیت دیگران ج- تکرار فعالیتی که سبب ایجاد توجه و یا خنده می شود چ- نشان دادن علاقه به کودکان دیگر  ث- کاربرد اشاره برای ارتباط  ق- فهم زبان و یا اشاره  ش- انجام بازی های ساده و یا زنجیره ای با اسباب بازی  ل- به کاربردن بازیهای تخیلی (کرشک[3]، هاریمن[4]، نیکولسی[5]، 1997). عدم وجود قان و قون تا 12 ماهگی، عدم کاربرد اشاره و عدم وجود تک کلمه تا 16 ماهگی تشخیص اتیسم را قطعی می نماید.



[1] -ICD10

[2]-APA

[3] - kreshk

[4] - Harryman

[5] - Nicolosi

دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:

09146590651

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی