گفتاردرمانی آذربایجان (آذربایجان گفتاردرمانی)

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز

گفتاردرمانی در آذربایجان شرقی 18 سال است باشماییم.

گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اتیسم (اوتیسم)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم شنوایی و ناشنوایی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) تاخیر در رشد گفتار و زبان
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات یادگیری
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات تولید صداها و تلفظ
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) فلج مغزی و سی پی
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) شکاف لب وکام
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات جویدن و بلع
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات تغذیه ای
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) مشکلات حنجره ای وصدا
گفتاردرمانی ( گفتار درمانی ) اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

طبقه بندی موضوعی

درک کلامی:

-مدل دربی شایر یکی از محبوب ترین آنها می باشد.

-در این برنامه مهارتهای درک زبانی و بیان زبان در سطوح متفاوت پیچیدگی و سازماندهی در وضعیت های بازی سازماندهی می گردد.(برای کاربرد این روش احتیاج به آموزش است)

-جنبه هایی که در ارزیابی باید به آن متمرکز شد عبارتند از:

1-واژه هایی که اطلاع رسان هستند: کودکان در ابتدا تک کلمات دستوری را که کلمات کلیدی هستند میتواند پردازش کند و این کلمات رفته رفته پیچیده تر میشوند(ارزیابی درک کلمات ،دو تکه اطلاعاتی، سه تکه اطلاعاتی، چهار تکه اطلاعاتی)

درک نحو:

میتوانیم در سطح جمله و تک کلمه بررسی کنیم، میتوانیم بازی و مطالب مصور را بکار گیریم

-6 4- صفات  5-منفیWhسوالات  10دسته بندی از ساختار جملات: 1-عبارات فعلی 2-عبارات حروف اضافه ای 3-(مصدر)9- عبارات پیرو 10-خواهش غیر مستیمinfinitivs(مفعول) 8-passive -عبارات موصولی 7-

6دسته بندی برای درک کلمات: 1-جمع ها 2-مالکیت 3-زمان گذشته 4-ضمایر شخصی 5-ضمایر مالکیت 6-صفات اشاره

کلمات:

کلمات را از محیط کودک یا جایی که برای کودک آشنا هست انتخاب میکنیم

محیط بزرگتر

-محیطی را انتخاب میکنیم ک موضوعاتش زیاد بوده و موضوعات متفاوتی داشته باشد.

-آیا کودک میتواند آیتم ها را به محیط مربوطه ارتباط دهد یا خیر.

مهارتهای بینایی:

-بکار بردن استراتژی های کاربردی توسط کودک در برنامه ریزی درمان برای افزایش تاثیر ارتباط میتواند مفید باشد.

مواردی را که در ارزیابی مهارتهای بیانی نیاز داریم عبارتند از:

1-جنبه های موقعیتی:آیا مهارتهای کلامی کودک از محیطی به محیط دیگر متغیر است یا خیر؟ آیا افراد مختلف در ارتباط او تاثیر دارند یا خیر؟ این کار سبب میشود که درمانگر روی خانواده حساس شود و روی اعضای خانواده جهت تسهیل ارتباط مناسب تر کار شود.

-والدین اگر خود را با مشکل کودک تطبیق داده باشند لازم است روی محیط بازی و پرستاران کود متمرکز شویم.

جنبه های فرا زبانی

-تعداد کمی از کودکان غیر کلامی ساکت هستند و از راه های مختلف سعی میکنند سکوت را بشکنند.

- بعضی از کودکان آسیب دیده زبانی یک سیستم پیشرفته ای از ژست ها، اشارات، بیان های چهره ای اغراق آمیزو حرکات سر و دست برای برقراری ارتباط استفاده میکنند.

دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:

09146590651                                        



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی